pátek 23. ledna 2015

Život v Mahangu

Tak jsem po potřebných nákupech zanechala Chrise s pokaženým autem v Mbey a vydala se před druhým kolem návštěv partnerských škol do Mahanga.
Neděle začala vesele - v Mahangu se narodilo miminko. Rodiče ho chtějí pojmenovat po mně - Elisa. To jsem si zasloužila jen tím, že jsem jim miminko vyfotila  a sdílela spolu s nimi jejich radost :-).



Cestou do kostela jsem se konečně potkala s místními a mohla tak dostatečně oprášit všechny možné formy pozdravů. V kostele jsem opět musela přede všemi řečnit. Je to docela sranda, protože já neumím (až na pár vět) swahilsky a vesničané jsou na tom stejně s angličtinou. Ale při dobré vůli se dorozumíme :-)Rodina v sirotčinci se pomalu rozrůstá a když jdeme přes vesnici, je to už pěkná "smečka". Musím říct, že jsem ráda, že můžu být součástí této bezmámovské smečky.

Odpoledne jsme začali s náramkama z gumiček. Ačkoliv jsem gumiček dovezla opravdu hodně, velmi rychle mizely. Vyráběly se náramky, náhrdelníky, čelenky a dokonce i opasky. Nakonec si všichni pochvalovali, že vypadají jako masajové :-). Udělali jsme taky náramky do partnerských škol, kde je dostanou spolu s dalšími drobnými dárky nejlepší žáci. Protože jsem do sirotčince dovezla velikou vzácnost - fotbalový míč - zbytek dne kluci strávili hraním fotbalu, což večer vyneslo dvě naražené nohy. Mezi hrami však stihli vyprat svoje oblečení, postarat se o kupu králíků a vymydlit taky sami sebe, což není tak jednoduché. Buď je tady spousta prachu nebo (když zaprší) spousta bláta. Vlastně nyní většinu času oboje dohromady. Je obdivuhodné vidět, jak si malí prvňáček napustí z vodního tanku kbelík vody, který je pomalu větší než on, pak si ho da na hlavu a odnáší si ho do "koupelny", kde se sám bude "kýblíkovat" - neboli polévat vodou z kýble :-).




Jak jsem již psala, Tanzánie se mění a každý rok je tady něco nového. Ve městech se za deště rozmohly deštníky, skleněné láhve nahrazují plastové. Na vesnici většina dětí alespoň do školy nosí "boty". Hliněné domečky postupně nahrazují domky z pálených cihel a jejich střechy mají místo slámy vlnitý plech, který svítí do dálky (alespoň na začátku).
V okolí Mahanga se objevují vysoké dřevěné sloupy. Chystají se tak na příchod elektřiny. Ne že bych jim elektriku nepřála, ale s příchodem elektřiny (při zálibě místních v hlasité hudbě) zřejmě skončí úžasné noční žabí koncerty a neskutečný pohled na hvězdné nebe, který neruší žádné světlo. Ale v Galule tyto sloupy stojí už několik let a elektřina nikde....ale Galula je přece jen trochu daleko

Žádné komentáře:

Okomentovat