neděle 1. února 2015

Mbeya, nový sirotek, rozloučení

Jak jsem psala, čekala nás znovu návštěva našeho známého úřadu, kde jsme chtěli sehnat potřebné povolení k studiu na SŠ Jakaya i pro Damiana. Tentokrát jsem vyrazila se sestrou Epifanií, protože Chris už odjel do chladných krajů - do ČR :-). Přestože na stěnách úřadu nápisy hlásaly, že získat toto povolení už není možné a na úřadě čekal dav lidí, naše "specifičnost" přinesla úspěch!!! Jak sestra řekla - způsobila to z 50% moje barva pleti na tomto místě nezvyklá plus 50% za její hábit :-).

Bylo taky potřeba vyzvednout Anastazii, našeho nového sirotka. Anna (jak jí říkají), žila se svou babičkou ve městě. Přestože je jí 11 let, nechodila dosud do školy. Sama babička neumí číst a psát a nemá sílu ani finance Anně docházku do školy zajistit. Anna tak místo školy pomáhala shánět pro ně obživu. Před Chrisovým odjezdem jsme byli navštívit místo, kde žije (žijí u známých, nemají vlastní bydlení). Bylo potřeba vyřešit její školní docházku. Po dohodě se setrou Epifanií, jsme se rozhodli ji co nejdříve vzít do sirotčince v Mahangu, kde ji bude sestra i ostatní děti doučovat a pak nastoupí rovnou do 3. ročníku. V okolí je spousta sirotků, které žijí u svých prarodičů, ale ti je chtějí mít u sebe, protože nemají nikoho jiného, kdo by se o ně postaral. Ve městech je to často horší, protože nemají možnost obdělávat pole. Anna vzala svou malou igelitku s věcma a ruku v ruce jsme vyrazili do Mahanga. Bylo vidět, jak vše kolem je pro ni nové a úplně hltala vše, co jí sestra cestou ukazovala a vysvětlovala.



Čas rychle utekl a já jsem se musela s Mahangem rozloučit. Hlavně tedy s dětma. Je to každý rok těžší. Velmi těžce se odsud odjíždí. Večer ale nebyl smutný, ale plný smíchu. V Mbey jsme nakoupily maso na večeři a k tomu jsme si dali sodu. Dovezla jsem dětem na závěrečnou párty brčka a protože je polovina z nich utopila v láhvy, o legraci nebyla nouze. Je super sledovat, jak Wilson, který je tady asi 14 dní, dobře zapadl, je tu jako doma a už se stará o mladší a naopak Anna se teprve první večer rozkoukává. Trochu jsme večer protáhli, přestože se jde zítra do školy, ale to se nám teď stalo víckrát. Takže jak kluci převážně "zamutovali": goodbay, but not forever.... Pak už mě čekala dlouhá cesta domů, která se trochu ptotáhla, protože mně v Istambulu uletěl návazný let a tím pak i ve Vídni autobus.... :-). Ale to jsou běžné nástrahy cestování.


Žádné komentáře:

Okomentovat